Культура споживання в Україні
Цінності
ГоловнаСуспільство споживанняКультура споживання в Україні

В Україні

Екологічна поведінка громадян – споживачів товарів і послуг – вимагає активної громадянської позиції. Для цього необхідне скорочення обсягів споживання, зміна поведінки споживачів, а також чітке виконання законів і нормативів.  

В Україні перші громадські організації із захисту прав споживачів з’явилися у 1989 році. Законодавча основа для здійснення споживчої політики в Україні була закладена з моменту прийняття у 1991 р. Закону України “Про захист прав споживачів”. Про права споживачів говориться і в головному законі держави – Конституції України: “Держава захищає права споживачів, здійснює контроль за якістю і безпекою продукції усіх видів послуг і робіт, сприяє діяльності громадських організацій споживачів” (ст. 42).

З 2002 р. в Україні почала розвиватися система екологічного маркування.   

Часто на українських продуктах зустрічається позначення “екологічно чистий”. Це позначення використовують як для продуктів харчування, так і для інших товарів і послуг. Таке маркування можна побачити на продукції будь-якої галузі – від побутової техніки й комп’ютерів до косметичних засобів і навіть синтетичних агрохімікатів. Якщо ж говорити лише про продукти харчування, то все більшої популярності в Україні набувають органічні продукти. 

Значну роль у формуванні поведінки споживачів відіграє реклама.  

Громадські організації України активно працюють у сфері захисту справ споживачів, збалансованого споживання, екологічного маркування, розвитку органічного сільського господарства та споживчої й екологічної освіти.